kolmapäev, 17. aprill 2019

Astrid Lindgren "Bullerby lapsed" - Eliis

     Astrid Anna Emili Lindgren oli Rootsi lastekirjanik, kelle raamatuid on tõlgitud ligi 70 keelde ja avaldatud vähemalt sajas riigis. 2002. aastal loodi Rootsi parlamendi toetusel Astrid Lindgreni mälestusauhind. See on rahaliselt suurim lastekirjanduse auhind, mis küünib 5 miljoni Rootsi kroonini. Astrid Lindgren sündis 14. novembril 1907. ning suri 28. jaanuaril 2002. aastal. Astrid Lindgrenil oli ka kaks last, nende nimed olid Lars Lindgren ja Karin Lindgren. 
    Ma valisin "Bullerby lapsed" lugemiseks, kuna kui ma küsisin oma vanematelt, mida ma lugeda võiksin, siis mõlemad ütlesid mulle kui ühest suust, et ma võiksin lugeda "Bullerby lapsi". Seda ma siis tegingi. Just selle raamatu valisin ma arvustuse tegemiseks, kuna minu arust on see raamat väga äge ning kõik võiksid teada Annast, Brittast, Liisast, Lassest, Bossest ja Ollest. 
     Anna, Britta, Liisa, Lasse, Bosse ja Olle olid kõik väga tegusad lapsed, kes elasid paarkümmend aastat tagasi Bullerbys. Bullerbys on kolm väikest talu: Lõunatalu, Vahetalu ja Põhjatalu. Kõikides taludes on kokku kuus last, kes saavad iga argipäev kokku ning jalutavad kooli. Ka teistel päevadel kohtuvad nad tihti ning otsivad põnevaid seiklusi. Minu lemmiklugu oli see, kus tüdrukud pidid Olle õde hoidma, kuid neil ei tulnud see üldse kohe välja ning kogu see lapsehoidja mängimine lõppes sellega, et Olle õde Kerstin leidis üles värvipoti, mille sees oli must värv ning terve maa ja ilm olid lõpuks värvi täis.
   Mina arvan, et see on väga tore raamat, mis sobib lugemiseks isegi siis, kui oled sama vana kui su vanaema. See sobib lugemiseks nii poistele kui tüdrukutele, kellele vähegi meeldib lugeda. Ning isegi nendele, kellele ei meeldi. 
     Minge kohe raamatupoodi või raamatukokku ning ostke või laenutage endalegi see raamat.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar